Klany w grze Lineage 2
Klany
|
Przegląd
Każdy klan jest tworzony przez lidera (lorda) klanu, oraz jego członków. Nowo powstały klan może posiadać jedynie 10 członków. Wraz ze wzrostem poziomu klanu jego pojemność może osiągnąć 140 postaci.
Klan lvl
|
Członkowie
|
Akademia
|
1st Royal Guard
|
2nd Royal Guard
|
1st Order of Knights
|
2nd Order of Knights
|
3rd Order of Knights
|
4th Order of Knights
|
Maksymalna ilość członków
|
0
|
10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
10
|
1
|
15
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
15
|
2
|
20
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
20
|
3
|
30
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
30
|
4
|
40
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
40
|
5
|
40
|
20
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
60
|
6
|
40
|
20
|
20
|
20
|
0
|
0
|
0
|
0
|
100
|
7
|
40
|
20
|
20
|
20
|
10
|
10
|
10
|
10
|
140
|
8
|
40
|
20
|
20
|
20
|
10
|
10
|
10
|
10
|
140
|
Tworzenie klanu
Każda postać powyżej 10 levelu może założyć własny klan. Kiedy już dana osoba osiągnie wymagany poziom, musi udać się do odpowiedniego NPC, odpowiadającego za tworzenie klanu. Nazwa klanu może mieć długość co najwyżej 16 liter (wliczając spacje).
Opuszczanie klanu
Członek klanu może w każdej chwili go opuścić, ale wiąże się to z pewnymi karami.
- Jeżeli klan lider chce wyrzucić członka musi wejść w zakładkę Akcje > Klan, a następnie zaznaczając na liście odpowiednią osobę kliknąć Dismiss. Wyrzucona osoba musi odczekać 24h aby móc przyłączyć się do innego klanu. Może także bez czekania założyć własny. Kiedy ktoś zostaje wyrzucony z klanu, również klan musi odczekać 24h aby móc przyjmować nowych członków.
- Jeżeli to gracz chce opuścić klan, może to zrobić w zakładce Akcje > Klan, klikając na przycisk Leave. Kiedy to postać sama wyjdzie z klanu, musi odczekać 24h aby wejść do nowej organizacji, z kolei klan może przyjmować nowych graczy odrazu.
Zmiana lidera klanu
Lider klanu może przekazać własne prawa innemu członkowi klanu. Lider musi poprosić o zmiane lidera klanu odpowiedniego NPC, który odpowiada za sprawy klanowe. Nowy lider klanu przejmuje role poprzedniego podczas nastepnego dnia.
Rozwiązywanie klanu
Każdy lider klanu może rozwiązać klan bez zgody członków klanu. Rozwiązanie klanu dokonuje sie u tej samej osoby, u której został on stworzony. Zabiera to 7 dni kalendarzowych. Skille klanowe przepadają odrazu, natomiast chat klanowy jest dostępny do całkowitego rozwiązania klanu. Klan nie może zostać rozwiązany gdy jest w stanie wojny. Osoby które opuszczą organizację w trakcie tych 7 dni muszą odczekać 24h kary, natomiast tych którzy dotrwają do końca istnienia klanu, kara nie obowiązuje. Klan lider, który rozwiąże klan dostaje karę w postaci utraty doświadczenia, równej utracie doświadczenia po śmierci. Nie może również założyć nowego klanu przez następne 10 dni roboczych.
Levele klanu
Level klanu może być na bieżąco zwiększany. Wzraz z jego wzrostem pojawiają się nowe skille klanowe. Dzięki nim klan rośnie w siłę, zwiększają się jego możliwości bojowe, praktyczne i funkcjonalne. Wyższy level klanu oznacza większą siłę.
Poniższa lista przedstawia wymagania dotyczące, każdego levelu klanu.
Level Klanu
|
SP
|
Adena
|
Wymagane przedmioty
|
Punkty reputacji
|
Wymagana ilość członków
|
1
|
30,000
|
650,000
|
-
|
0
|
1 lub więcej
|
2
|
150,000
|
2,500,000
|
-
|
0
|
1 lub więcej
|
3
|
500,000
|
0
|
Blood Mark
|
0
|
1 lub więcej
|
4
|
1,400,000
|
0
|
Alliance Manifesto
|
0
|
1 lub więcej
|
5
|
3,500,000
|
0
|
Seal of Aspiration
|
0
|
1 lub więcej
|
6
|
0
|
0
|
-
|
10,000
|
30 lub więcej
|
7
|
0
|
0
|
-
|
20,000
|
80 lub więcej
|
8
|
0
|
0
|
-
|
40,000
|
120 lub więcej
|
Porozmawiaj z Sir Kristof Rodemai w Giran w celu uzyskania informacji o Alliance Manifesto, oraz z Sir Gustaf Athebaldt w Oren aby uzyskać więcej informacji odnośnie Seal of Aspiration.
Poniższa tabela przedstawia banusy jakie klan dostaje za każdy kolejny level:
Level 0 | Level 1 | Level 2 |
-Liczba członków: 10, |
-Liczba członków: 15, -Klanowy magazyn, |
-Liczba członków: 20, -Możliwość kupna klanowych pomieszczeń, -System wiadomości klanowych |
Level 3 | Level 4 | Level 5 |
-Liczba członków: 30, |
-Liczba członków: 40, -Uczestnictwo w oblężeniach, -Headquarters, -Seal of Ruler, -Zarządzanie zamkiem, |
-Liczba członków: 60, -Tworzenie sojuszów, -Tworzenie akademii, -Zbieranie punktów reputacji, -Nauka skilli klanowych, |
Level 6 | Level 7 | Level 8 |
-Liczba członków: 100, |
-Liczba członków: 140, -Tworzenie Order of Knights, -Nauka skilli klanowych, |
-Nauka skilli klanowych |
Royal Guards oraz Order of Knights
Kiedy lider klanu podniesie jego level dzieki punktom reputacji, może on utworzyć wyspecjalizowane jednostki zwane Royal Guards( Królewska Straż) oraz Order of Knights (Zakon Rycerski).
Royal Guards( Królewska Straż)
Kiedy klan osiągnie 6 level, Królewska Straż może zostać utworzona. Zanim jednostka ta zostanie utworzona, jeden z członków klanu musi zostać mianowany administratorem Staży Królewskiej. To on będzie w przyszłości mianował strażników, których maksymalna ilość w klanie może wynieść 20.
Order of Knights (Zakon Rycerski)
Kiedy klan osiągnie 7 level, Zakon Rycerski może zostać utworzony. Zanim jednak to nastąpi, jeden z członków klanu musi zostać mianowany administratorem Zakonu. To on będzie w przyszłości mianował rycerzy, których maksymalna ilość w klanie może wynieść 10.
Rozwiązywanie
Raz stworzona Straż Królewska / Zakon Rycerski nie może zostać rozwiazany. Nawet jeżeli administrator jednostki odejdzie z klanu, ta pozostaje. Na lidera klanu spada obowiązek mianowania nastepnego administratora.
Struktura organizacyjna w klanie:
Akademia klanowa
Akademia ułatwia grę nowym graczom, a także klanom ułatwia pozyskiwanie nowych graczy na przyszłość. Tylko klany powyzej 5 lvl-u mają dostep do akademii. Każda postać, która posiada maksysmalnie 39 lvl oraz nie posiada jeszcze 2 profesji może zostać dołączona do akademii. Maksymalna ilość członków w akademii wynosi 20. Klan lider, może utworzyć akademię u odpowiedniego NPC, odpowiedzialnego za sprawy klanowe (np: High Priest)
Bonusy płynące z akademii
Kiedy jakiś członek akademii dokona zmiany profesji na drugą, automatycznie zostaje wydalony z akademii, natomiast klan otrzymuje punkty reputacji. Może on wówczas wrócić do klanu jako pełnoprawny członek lub poszukać innego.
Prawa członków Akademii
Nazwa klanu u członka akademii jest ta sama, lecz wyświetlana jest na żółto. Akademia może używać zarówno klanowego chatu jak i sojuszowego chatu. Członek akademii nie może zostać przyjęty do innego klanu ani posiadać tutyłu klanowego. Posiada natomiast herb.
Rangi graczy
Rangi graczy opierają się najczęściej na zaangażowaniu danego gracza w życie klanu. Związane są z levelem klanu oraz pozycją w klanie. Każdy gracz może sprawdzić rangę innego gracza w klanie. Herosi (Hero) oraz Szlachcice (Nobless) posiadają specialne rangi w klanie.
Ranga
|
Level 5 klanu oraz gracze bezklanowi
|
Level 6 klanu
|
Level 7 klanu
|
Level 8 klanu
|
Vagabond
|
bezklanowy
|
|
|
|
Vassal
|
klanowicz
|
|
|
|
Vassal
|
|
członek akademii
|
członek akademii
|
członek akademii
|
Heir
|
członek klanu z minimum 5 lvlem
|
członek straży królewskiej
|
członek zakonu rycerskiego
|
|
Knight
|
lider klanu z lvlem 5
|
członek klanu
|
członek straży królewskiej
|
członek zakonu rycerskiego
|
Elder
|
lider klanu powyżej 5 lvlu
|
strażnik królewski
|
członek klanu
|
strażnik królewski
|
Baron
|
nobless
|
lider
|
rycerz zakonu
|
członek klanu
|
Viscount
|
|
|
kapitan straży królewskiej
|
rycerz
|
Count
|
|
|
lider
|
kapitan straży królewskiej
|
Marquis
|
Hero
|
|
|
lider
|